تبلیغات

ابزار وبمستر

ابزار هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر

هواداران پرندگان خشمگین - مصاحبه با سرپرست سازندگان بازی Angry Birds
درباره ما

مرتضی علوی هستم
عاشق بازی پرندگان خشمگین
برای همین هم این وبلاگو زدم تا علاقه مندی شما رو دو چندان کنم

راستی
به زودی فروشگاه رو هم افتتاح میکنم با بهترین قیمت ها
آرشیو
نویسندگان
موضوعات
لینک دوستان
جدید ترین دانلود ها
OnlBanner-side-space.png (120×600)
آمار
  • بازدیدهای امروز :1
  • بازدیدهای دیروز :1
  • كل بازدیدها :1
  • بازدید این ماه :1
  • بازدید ماه قبل :1
  • تعداد نویسندگان :
  • كل مطالب ارسال شده:
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نظر سنجی
    کدوم رو بیشتر دوست دارید؟؟





قوانین نویسندگی
برای نویسنده شدن به مقررات زیر توجه کنید: 1-همه ی مطالب باید به بازی پرندگان خشمگین ربط داشته باشند 2-همه ی گروه سنی از وبلاگ ما بازدید می کنند.پس خودتون می دونید یعنی چه. 3-همه ی مطلب باید دارای عکس باشند 4-برای نویسنده شدن باید یک نظر خصوصی به من بدید و نام کاربری و رمز عبوری رو که میخواهید رو به من بگید.
عضویت در خبرنامه
در مستطیل اول اسم خود را وارد کرده و در مستطیل دوم ایمیلتان را وارد کنید و بعد دکمه ارسال به خبرنامه کلیک کنید.





Powered by WebGozar

تعداد کاربران تا کنون: 82
برچسب
پشتیبانی...
پشتیبانی

تماس با ما Display Pagerank
تبلیغات
منو
                                                 
   


مترجم
گالری عکس
مصاحبه با سرپرست سازندگان بازی Angry Birds
یکشنبه 6 فروردین 1391
angry-birds.jpg
بعضی از اوقات یک فیلم ، برنامه ی تلوزیونی ، نرم افزار رایانه ای ، سخت افزار یا حتی یک بازی یارانه ای به قدری شهرت پیدا کرده و محبوب می شود که رده سنی نمی شناسد و همه را به یک باره درگیر خودش می کند ؟ شاید ویژگی منحصر به فردی هم نداشته باشند ، اما به درستی خواسته های افراد راشناسایی کرده و جاذبه های لازم را برای آنها ایجاد می کنند ؟ مسلما شما هم تا به حال نام بازی مشهور Angry Birds را شنیده اید که در ابتدا برای تلفن همراه و بعد از آن هم به دلیل بالا بودن تعداد تقاضا برای رایانه های خانگی طراحی و پیاده سازی شده است . همانطور که حتما می دانید ، این بازی جزو آن دسته از بازی هایی است که بزرگ و کوچک نمی شناسد و همه به آن علاقه ویژه ای پیدا کرده اند و این موضوع به حدی بوده است که دیگر شرکت ها از این همه محبوبیت استفاده کرده اند و به تولید اسباب بازی ها و یا لباس هایی دست زده اند که نمادی از پرندگان و خوک های موجود در این بازی را به همراه خود دارد ...


بسیاری از بازیکن ها اولین کلمه ای که در مورد بازی پرندگان خشمگین می گویند این است که این بازی اعتیاد آور است. میزان جذابیت های موجود در این بازی به قدری زیاد است که به راحتی نمی توانید از آن دست کشیده یا نیمه کاره رهایش کنید و به همین دلیل ممکن است که در هنگام بازی گذشت زمان را متوجه نشوید و ساعت ها را صرف این بازی کنید. این بازی رایانه ای فکری در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت چیلینگو برای پلی استیشن همراه و ویندوز منتشر شده است و محصولی از شرکت Rovio Mobili می باشد. موضوع بازی از این قرار است که چندین پرنده که هر کدام قابلیت های متفاوتی را دارند ، به وسیله ی یک تیر کمان به سمت هدفی پرتاب می شوند که از سازه های چوبی ، سنگی یا شیشه ای ساخته شده است و هدف از این پرتاب این است که خوک هایی که درون این سازه ها پناه گرفته اند ، نابود شوند .

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فروشگاه اینترنتی اپل تا به حال بیش از ۱۲ میلیون کپی از این بازی را خریداری کرده است و این بازی در سال ۲۰۰۹ در اپل ios هم انتشار پیدا کرد . موفقیت اولیه این بازی باعث شد تا نسخه های بعدی آن به سرعت با ویژگی های بهتری به بازار وارد شوند و تا به حال تخمین زده شده است که این بازی بیش از ۳۰۰ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است و تقریبا هر سه ماه یک بار نسخه جدیدی از آن به بازار وارد می شود.در این هفته یکی از مصاحبه های سرپرست تیم سازنده این بازی محبوب یعنی آقای Peter Vesterbacka ، را خواهیم خواند.
بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که بازی تولیدی شما در زمانی که رکورد اقتصادی گریبان گیر جهان بوده است ، باعث افزایش بهرهوری شده است و نیروهای کاری انرژی خوبی از انجام این بازی پیدا کرده اند . نظر خودتان در این رابطه چیست؟

ما با توجه به آماری که توسط سایت ها و وبلاگ های مختلف در رابطه با این بازی منتشر می شود به این نتیجه رسیدیم که این بازی می تواند به سکوی پرتابی برای ما تبدیل شود و با استفاده از آن حتی می توان از رسانه هایی مانند تلویزیون هم برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده کرد. همه کارشناسان نسبت به نحوه عملکرد ما خوشبین بوده اند و فکر کردن به این موضوع همیشه لبخندی را بر چهره من می نشاند.
• تیم شما چگونه شکل گرفت و اصلا ایده ساخت این بازی چگونه به ذهنتان رسید؟

هدف اصلی من این بوده است تا یک بازی کاملا تحلیلی طراحی کنم و از سال ۲۰۰۳ به ساخت یک بازی ای چنین فکر می کردم . قبل از پرندگان خشمگین ۵۰ بازی دیگر هم طراحی و پیاده سازی کردم که هیچ کدام نتوانست مانند این بازی به موفقیت برسد. تیمی که برای ساخت این بازی تشکیل داده ام از افرادی تشکیل شده است که در شرکت های بزرگی چون EA،نوکیا و Game House کار می کرده اند و به خوبی نیاز کاربران را شناسایی کرده اند. شاید دلیل موفقیت این بازی این باشد که ایده اولیه بسیار متفاوتی داشت که تا به حال کسی مشابه آن را تولید نکرده بود .
• پس باید تیم متخصصی داشته باشید تا در زمینه های مختلفی تخصص داشته باشند؟

بله هر فردی که در تیم ما حضور دارد سابقه بیشتر از ۵ سال در تولید بازی های رایانه ای یا پلتفورم های تلفن همراه داشته است و خوشبختانه تیم خوبی از آب در آمده ایم.
• به نظرتان این بازی روی کدام پلتفورم به موفقیت بیشتری می رسد؟

ما ابتدا روی سیستم عامل اپل سرمایه گذاری کردیم اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به علاقه کاربران شاید بهتر باشد که نسخه های بهتری برای آندروید تولید کنیم. من فکر می کنم که این سیستم عامل در آینده همه گیر خواهد شد.




طبقه بندی: اخبار، 
ارسال توسط مرتضی علوی نیک نظرات ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر
به بزرگترین مرکز هواداران پرندگان خشمگین خوش آمدید
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);